اندازهی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعهی مطلب:
یازده دقیقه
در قسمت قبل، حالتهای مختلف رندر کامپوننتها را در Blazor 8x معرفی کردیم. در این قسمت میخواهیم نحوهی کارکرد دو حالت InteractiveServer و StreamRendering را به همراه چند مثال بررسی کنیم.
معرفی قالبهای جدید شروع پروژههای Blazor در دات نت 8
پس از نصب SDK دات نت 8، دیگر خبری از قالبهای قدیمی پروژههای blazor server و blazor wasm نیست! در اینجا در ابتدا باید مشخص کرد که سطح تعاملی برنامه در چه حدی است. در ادامه 4 روش شروع پروژههای Blazor 8x را مشاهده میکنید که توسط پرچم interactivity--، نوع رندر برنامه در آنها مشخص شدهاست:
اجرای قسمتهای تعاملی برنامه بر روی سرور:
اجرای قسمتهای تعاملی برنامه در مرورگر، توسط فناوری وباسمبلی:
برای اجرای قسمتهای تعاملی برنامه، ابتدا حالت Server فعالسازی میشود تا فایلهای WebAssembly دریافت شوند، سپس فقط از WebAssembly استفاده میکند:
فقط از حالت SSR یا همان static server rendering استفاده میشود (این نوع برنامهها تعاملی نیستند):
سایر گزینهها را با اجرای دستور dotnet new blazor --help میتوانید مشاهده کنید.
نکتهی مهم! در قالبهای آمادهی Blazor 8x، حالت SSR، پیشفرض است.
هرچند در تمام پروژههای فوق، انتخاب حالتهای مختلف رندر را مشاهده میکنید، اما این انتخابها صرفا دو مقصود مهم را دنبال میکنند:
الف) تنظیم فایل Program.cs برنامه جهت افزودن وابستگیهای مورد نیاز، به صورت خودکار.
ب) ایجاد پروژهی کلاینت (علاوه بر پروژهی سرور)، در صورت نیاز. برای مثال حالتهای وباسمبلی و Auto، هر دو به همراه یک پروژهی کلاینت وباسمبلی هم هستند؛ اما حالتهای Server و None، خیر.
در تمام این پروژهها هر صفحه و یا کامپوننتی که ایجاد میشود، به صورت پیشفرض بر اساس SSR رندر و نمایش داده خواهد شد؛ مگر اینکه به صورت صریحی این نحوهی رندر را بازنویسی کنیم. برای مثال مشخص کنیم که قرار است بر اساس Blazor Server اجرا شود و یا وباسمبلی و یا حالت Auto.
بررسی حالت Server side rendering
برای بررسی این حالت یک پوشهی جدید را ایجاد کرده و توسط خط فرمان، دستور dotnet new blazor --interactivity Server را در ریشهی آن اجرا میکنیم. پس از ایجاد ساختار ابتدایی پروژه بر اساس این قالب انتخابی، فایل Program.cs جدید آن، چنین شکلی را دارد:
مهمترین قسمتهای آن، متدهای AddInteractiveServerComponents و AddInteractiveServerRenderMode هستند که server-side rendering را به همراه امکان داشتن کامپوننتهای تعاملی، میسر میکنند.
server-side rendering به این معنا است که برنامهی سمت سرور، کل DOM و HTML نهایی را تولید کرده و به مرورگر کاربر ارائه میکند. مرورگر هم این DOM را نمایش میدهد. فقط همین! در اینجا هیچ خبری از اتصال دائم SignalR نیست و محتوای ارائه شده، یک محتوای استاتیک است. این حالت رندر، برای ارائهی محتواهای فقط خواندنی غیرتعاملی، فوق العادهاست؛ امکان از لحظهای که نیاز به کلیک بر روی دکمهای باشد، دیگر پاسخگو نیست. به همین جهت در اینجا امکان تعاملی کردن تعدادی از کامپوننتهای ویژه و مدنظر نیز پیشبینی شدهاند تا بتوان به ترکیبی از server-side rendering و client-side rendering رسید.
حالت پیشفرض در اینجا، ارائهی محتوای استاتیک است. بنابراین هر کامپوننتی در اینجا ابتدا بر روی سرور رندر شده (HTML ابتدایی آن آماده شده) و به سمت مرورگر کاربر ارسال میشود. اگر کامپوننتی نیاز به امکانات تعاملی داشت باید آنرا دقیقا توسط ویژگی InteractiveXYZ مشخص کند؛ مانند مثال زیر:
همانطور که مشاهده میکنید، این کامپوننت از روش رندر InteractiveServer استفاده میکند. برای درک نحوهی کارکرد آن، همین سطر را حذف، یا کامنت کنید و سپس برنامه را اجرا کنید. در حین مشاهدهی این صفحه، همه چیز به خوبی نمایش داده میشود و حتی دکمهی Click me هم مشخص است. اما ... با کلیک بر روی آن اتفاقی رخ نمیدهد! علت اینجا است که اکنون این صفحه، یک صفحهی کاملا استاتیک است و دیگر تعاملی نیست.
در ادامه، مجددا سطر کامنت شده را به حالت عادی برگردانید و سپس برنامه را اجرا کنید. پیش از باز کردن صفحهی Counter، ابتدا developer tools مرورگر خود را گشوده و برگهی network آنرا انتخاب و سپس صفحهی Counter را باز کنید. در این لحظهاست که مشاهده میکنید یک اتصال وبسوکت برقرار شد. این اتصال است که قابلیتهای تعاملی صفحه را برقرار کرده و مدیریت میکند (این اتصال دائم SignalR است که این صفحه را همانند برنامههای Blazor Web Server پیشین مدیریت میکند).
یک نکته: در برنامههای Blazor Server سنتی، امکان فعالسازی قابلیتی به نام prerender نیز وجود دارد. یعنی سرور، ابتدا صفحه را رندر کرده و محتوای استاتیک آنرا به سمت مرورگر کاربر ارسال میکند و سپس اتصال SignalR برقرار میشود. در دات نت 8، این حالت، حالت پیشفرض است. اگر آنرا نمیخواهید باید به نحو زیر غیرفعالش کنید:
روشی ساده برای تعاملی کردن کل برنامه
اگر میخواهید رفتار برنامه را همانند Blazor Server سابق کنید و نمیخواهید به ازای هر کامپوننت، نحوهی رندر آنرا به صورت سفارشی انتخاب کنید، فقط کافی است فایل App.razor را باز کرده:
و قسمتهای HeadOutlet و مسیریابی آنرا به صورت زیر تغییر دهید تا به کل برنامه اعمال شود:
این مورد دقیقا همان کاری است که پرچم all-interactive-- در هنگام ایجاد پروژههای جدید Blazor 8x به کمک NET CLI.، انجام میدهد. یک چنین گزینهای در ویژوال استودیو نیز هنگام ایجاد پروژههای جدید Blazor وجود دارد و به شما این امکان را میدهد که بین حالتهای تعاملی Per page/component و Global، یکی را انتخاب کنید. در حین استفادهی از CLI، نیازی به ذکر حالت تعاملی Per page/component نیست؛ چون حالت پیشفرض، یا همان SSR است. حالت Global هم فقط فایل App.Razor را به صورت فوق، ویرایش و تنظیم میکند.
در این حالت دیگر نیازی نیست تا به ازای هر کامپوننت و صفحه، نحوهی رندر را مشخص کنیم؛ چون این نحوه، از بالاترین سطح، به تمام زیرکامپوننتها به ارث میرسد (دربارهی این نکته در قسمت قبل، توضیحاتی ارائه شد).
بررسی حالت Streaming Rendering
در اینجا مثال پیشفرض Weather.razor قالب پیشفرض مورد استفادهی جاری را کمی تغییر دادهایم که کدهای نهایی آن به صورت زیر است (2 قسمت forecasts.AddRange_ را اضافهتر دارد):
برای بررسی این مثال، ابتدا سطر ویژگی StreamRendering را حذف و یا کامنت کرده و سپس برنامه را اجرا کنید. پس از اجرای برنامه، با انتخاب مشاهدهی صفحهی Weather، هیچگاه قسمت loading که در حالت forecasts == null_ قرار است ظاهر شود، نمایش داده نمیشود؛ چون در این حالت (حذف نوع رندر)، صفحهی نهایی که به کاربر ارائه خواهد شد، یک صفحهی استاتیک کاملا رندر شدهی در سمت سرور است و کاربر باید تا زمان پایان این رندر در سمت سرور، منتظر بماند و سپس صفحهی نهایی را دریافت و مشاهده کند. در این حالت امکانات تعاملی Blazor server وجود خارجی ندارند.
در ادامه مجددا سطر ویژگی StreamRendering را به حالت قبلی برگردانید و برنامه را اجرا کنید. در این حالت ابتدا قسمت loading ظاهر میشود و سپس در طی چند مرحله با توجه به Task.Delayهای قرار داده شده، صفحه رندر شده و تکمیل میشود.
اتفاقی که در اینجا رخ میدهد، استفاده از فناوری HTML Streaming است که مختص به مایکروسافت هم نیست. در حالت Streaming، هربار قطعهای از HTML ای که قرار است به کاربر ارائه شود، به صورت جریانی به سمت مرورگر ارسال میشود و مرورگر این قطعهی جدید را بلافاصله نمایش میدهد. نکتهی جالب این روش، عدم نیاز به اتصال SignalR و یا اجرای WASM درون مرورگر است.
Streaming rendering حالت بینابین رندر کامل در سمت سرور و رندر کامل در سمت کلاینت است. در حالت رندر سمت سرور، کل HTML صفحه ابتدا توسط سرور تهیه و بازگشت داده میشود و کاربر باید تا پایان عملیات تهیهی این HTML نهایی، منتظر باقی بماند و در این بین چیزی را مشاهده نخواهد کرد. در حالت Streaming rendering، هنوز هم همان حالت تهیهی HTML استاتیک سمت سرور برقرار است؛ به همراه تعدادی محل جایگذاری اطلاعات جدید. به محض پایان یک عمل async سمت سرور که سه نمونهی آن را در مثال فوق مشاهده میکنید، برنامه، جریان قطعهای از اطلاعات استاتیک را به سمت مرورگر کاربر ارسال میکند تا در مکانهایی از پیش تعیین شده، درج شوند.
در حالت SSR، فقط یکبار شانس ارسال کل اطلاعات به سمت مرورگر کاربر وجود دارد؛ اما در حالت Streaming rendering، ابتدا میتوان یک قالب HTML ای را بازگشت داد و سپس مابقی محتوای آنرا به محض آماده شدن در طی چند مرحله بازگشت داد. در این حالت نمایش گزارشی از اطلاعاتی که ممکن است با تاخیر در سمت سرور تهیه شوند، سادهتر میشود. یعنی میتوان هربار قسمتی را که تهیه شده، برای نمایش بازگشت داد و کاربر تا مدت زیادی منتظر نمایش کل صفحه باقی نخواهد ماند.
روش نهایی معرفی نحوهی رندر صفحات
بجای استفاده از ویژگیهای RenderModeXyz جهت معرفی نحوهی رندر کامپوننتها و صفحات (که تا پیش از نگارش RTM معرفی شده بودند و چندبار هم تغییر کردند)، میتوان از دایرکتیو جدیدی به نام rendermode@ با سه مقدار InteractiveServer، InteractiveWebAssembly و InteractiveAuto استفاده کرد. برای سهولت تعریف این موارد باید سطر ذیل را به فایل Imports.razor_ اضافه نمود:
در این حالت تعریف قدیمی سطر ذیل:
به صورت زیر:
تبدیل میشود.
اگر هم قصد سفارشی سازی آنها را دارید، برای مثال میخواهید prerender را در آنها false کنید، روش کار به صورت زیر است:
معرفی قالبهای جدید شروع پروژههای Blazor در دات نت 8
پس از نصب SDK دات نت 8، دیگر خبری از قالبهای قدیمی پروژههای blazor server و blazor wasm نیست! در اینجا در ابتدا باید مشخص کرد که سطح تعاملی برنامه در چه حدی است. در ادامه 4 روش شروع پروژههای Blazor 8x را مشاهده میکنید که توسط پرچم interactivity--، نوع رندر برنامه در آنها مشخص شدهاست:
اجرای قسمتهای تعاملی برنامه بر روی سرور:
dotnet new blazor --interactivity Server
اجرای قسمتهای تعاملی برنامه در مرورگر، توسط فناوری وباسمبلی:
dotnet new blazor --interactivity WebAssembly
برای اجرای قسمتهای تعاملی برنامه، ابتدا حالت Server فعالسازی میشود تا فایلهای WebAssembly دریافت شوند، سپس فقط از WebAssembly استفاده میکند:
dotnet new blazor --interactivity Auto
فقط از حالت SSR یا همان static server rendering استفاده میشود (این نوع برنامهها تعاملی نیستند):
dotnet new blazor --interactivity None
سایر گزینهها را با اجرای دستور dotnet new blazor --help میتوانید مشاهده کنید.
نکتهی مهم! در قالبهای آمادهی Blazor 8x، حالت SSR، پیشفرض است.
هرچند در تمام پروژههای فوق، انتخاب حالتهای مختلف رندر را مشاهده میکنید، اما این انتخابها صرفا دو مقصود مهم را دنبال میکنند:
الف) تنظیم فایل Program.cs برنامه جهت افزودن وابستگیهای مورد نیاز، به صورت خودکار.
ب) ایجاد پروژهی کلاینت (علاوه بر پروژهی سرور)، در صورت نیاز. برای مثال حالتهای وباسمبلی و Auto، هر دو به همراه یک پروژهی کلاینت وباسمبلی هم هستند؛ اما حالتهای Server و None، خیر.
در تمام این پروژهها هر صفحه و یا کامپوننتی که ایجاد میشود، به صورت پیشفرض بر اساس SSR رندر و نمایش داده خواهد شد؛ مگر اینکه به صورت صریحی این نحوهی رندر را بازنویسی کنیم. برای مثال مشخص کنیم که قرار است بر اساس Blazor Server اجرا شود و یا وباسمبلی و یا حالت Auto.
اما ... اگر علاقمند بودیم تا به حالتهای پیشاز دات نت 8 رجوع کنیم و تمام برنامه را به صورت یکدست تعاملی کنیم و حالت SSR پیشفرض نباشد، میتوان از پرچم all-interactive-- که به انتهای دستورات فوق قابل افزوده شدن است، کمک گرفت. این پرچم، فایل App.Razor را جهت تنظیم سراسری حالتهای رندر، ویرایش میکند. این مورد را در ادامهی این مطلب، در قسمت «روشی ساده برای تعاملی کردن کل برنامه» بیشتر بررسی میکنیم.
بررسی حالت Server side rendering
برای بررسی این حالت یک پوشهی جدید را ایجاد کرده و توسط خط فرمان، دستور dotnet new blazor --interactivity Server را در ریشهی آن اجرا میکنیم. پس از ایجاد ساختار ابتدایی پروژه بر اساس این قالب انتخابی، فایل Program.cs جدید آن، چنین شکلی را دارد:
var builder = WebApplication.CreateBuilder(args); builder.Services.AddRazorComponents().AddInteractiveServerComponents(); var app = builder.Build(); if (!app.Environment.IsDevelopment()) { app.UseExceptionHandler("/Error", createScopeForErrors: true); app.UseHsts(); } app.UseHttpsRedirection(); app.UseStaticFiles(); app.UseAntiforgery(); app.MapRazorComponents<App>().AddInteractiveServerRenderMode(); app.Run();
server-side rendering به این معنا است که برنامهی سمت سرور، کل DOM و HTML نهایی را تولید کرده و به مرورگر کاربر ارائه میکند. مرورگر هم این DOM را نمایش میدهد. فقط همین! در اینجا هیچ خبری از اتصال دائم SignalR نیست و محتوای ارائه شده، یک محتوای استاتیک است. این حالت رندر، برای ارائهی محتواهای فقط خواندنی غیرتعاملی، فوق العادهاست؛ امکان از لحظهای که نیاز به کلیک بر روی دکمهای باشد، دیگر پاسخگو نیست. به همین جهت در اینجا امکان تعاملی کردن تعدادی از کامپوننتهای ویژه و مدنظر نیز پیشبینی شدهاند تا بتوان به ترکیبی از server-side rendering و client-side rendering رسید.
حالت پیشفرض در اینجا، ارائهی محتوای استاتیک است. بنابراین هر کامپوننتی در اینجا ابتدا بر روی سرور رندر شده (HTML ابتدایی آن آماده شده) و به سمت مرورگر کاربر ارسال میشود. اگر کامپوننتی نیاز به امکانات تعاملی داشت باید آنرا دقیقا توسط ویژگی InteractiveXYZ مشخص کند؛ مانند مثال زیر:
@page "/counter" @rendermode InteractiveServer <PageTitle>Counter</PageTitle> <h1>Counter</h1> <p role="status">Current count: @currentCount</p> <button class="btn btn-primary" @onclick="IncrementCount">Click me</button> @code { private int currentCount = 0; private void IncrementCount() { currentCount++; } }
در ادامه، مجددا سطر کامنت شده را به حالت عادی برگردانید و سپس برنامه را اجرا کنید. پیش از باز کردن صفحهی Counter، ابتدا developer tools مرورگر خود را گشوده و برگهی network آنرا انتخاب و سپس صفحهی Counter را باز کنید. در این لحظهاست که مشاهده میکنید یک اتصال وبسوکت برقرار شد. این اتصال است که قابلیتهای تعاملی صفحه را برقرار کرده و مدیریت میکند (این اتصال دائم SignalR است که این صفحه را همانند برنامههای Blazor Web Server پیشین مدیریت میکند).
یک نکته: در برنامههای Blazor Server سنتی، امکان فعالسازی قابلیتی به نام prerender نیز وجود دارد. یعنی سرور، ابتدا صفحه را رندر کرده و محتوای استاتیک آنرا به سمت مرورگر کاربر ارسال میکند و سپس اتصال SignalR برقرار میشود. در دات نت 8، این حالت، حالت پیشفرض است. اگر آنرا نمیخواهید باید به نحو زیر غیرفعالش کنید:
@rendermode InteractiveServerRenderModeWithoutPrerendering @code{ static readonly IComponentRenderMode InteractiveServerRenderModeWithoutPrerendering = new InteractiveServerRenderMode(false); }
روشی ساده برای تعاملی کردن کل برنامه
اگر میخواهید رفتار برنامه را همانند Blazor Server سابق کنید و نمیخواهید به ازای هر کامپوننت، نحوهی رندر آنرا به صورت سفارشی انتخاب کنید، فقط کافی است فایل App.razor را باز کرده:
<!DOCTYPE html> <html lang="en"> <head> <meta charset="utf-8" /> <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0" /> <base href="/" /> <link rel="stylesheet" href="bootstrap/bootstrap.min.css" /> <link rel="stylesheet" href="app.css" /> <link rel="stylesheet" href="MyApp.styles.css" /> <link rel="icon" type="image/png" href="favicon.png" /> <HeadOutlet /> </head> <body> <Routes /> <script src="_framework/blazor.web.js"></script> </body> </html>
<HeadOutlet @rendermode="@InteractiveServer" /> ... <Routes @rendermode="@InteractiveServer" />
در این حالت دیگر نیازی نیست تا به ازای هر کامپوننت و صفحه، نحوهی رندر را مشخص کنیم؛ چون این نحوه، از بالاترین سطح، به تمام زیرکامپوننتها به ارث میرسد (دربارهی این نکته در قسمت قبل، توضیحاتی ارائه شد).
بررسی حالت Streaming Rendering
در اینجا مثال پیشفرض Weather.razor قالب پیشفرض مورد استفادهی جاری را کمی تغییر دادهایم که کدهای نهایی آن به صورت زیر است (2 قسمت forecasts.AddRange_ را اضافهتر دارد):
@page "/weather" @attribute [StreamRendering(prerender: true)] <PageTitle>Weather</PageTitle> <h1>Weather</h1> <p>This component demonstrates showing data.</p> @if (_forecasts == null) { <p> <em>Loading...</em> </p> } else { <table class="table"> <thead> <tr> <th>Date</th> <th>Temp. (C)</th> <th>Temp. (F)</th> <th>Summary</th> </tr> </thead> <tbody> @foreach (var forecast in _forecasts) { <tr> <td>@forecast.Date.ToShortDateString()</td> <td>@forecast.TemperatureC</td> <td>@forecast.TemperatureF</td> <td>@forecast.Summary</td> </tr> } </tbody> </table> } @code { private List<WeatherForecast>? _forecasts; protected override async Task OnInitializedAsync() { // Simulate asynchronous loading to demonstrate streaming rendering await Task.Delay(500); var startDate = DateOnly.FromDateTime(DateTime.Now); var summaries = new[] { "Freezing", "Bracing", "Chilly", "Cool", "Mild", "Warm", "Balmy", "Hot", "Sweltering", "Scorching", }; _forecasts = GetWeatherForecasts(startDate, summaries).ToList(); StateHasChanged(); // Simulate asynchronous loading to demonstrate streaming rendering await Task.Delay(1000); _forecasts.AddRange(GetWeatherForecasts(startDate, summaries)); StateHasChanged(); await Task.Delay(1000); _forecasts.AddRange(GetWeatherForecasts(startDate, summaries)); } private static IEnumerable<WeatherForecast> GetWeatherForecasts(DateOnly startDate, string[] summaries) { return Enumerable.Range(1, 5) .Select(index => new WeatherForecast { Date = startDate.AddDays(index), TemperatureC = Random.Shared.Next(-20, 55), Summary = summaries[Random.Shared.Next(summaries.Length)], }); } private class WeatherForecast { public DateOnly Date { get; set; } public int TemperatureC { get; set; } public string? Summary { get; set; } public int TemperatureF => 32 + (int)(TemperatureC / 0.5556); } }
در ادامه مجددا سطر ویژگی StreamRendering را به حالت قبلی برگردانید و برنامه را اجرا کنید. در این حالت ابتدا قسمت loading ظاهر میشود و سپس در طی چند مرحله با توجه به Task.Delayهای قرار داده شده، صفحه رندر شده و تکمیل میشود.
اتفاقی که در اینجا رخ میدهد، استفاده از فناوری HTML Streaming است که مختص به مایکروسافت هم نیست. در حالت Streaming، هربار قطعهای از HTML ای که قرار است به کاربر ارائه شود، به صورت جریانی به سمت مرورگر ارسال میشود و مرورگر این قطعهی جدید را بلافاصله نمایش میدهد. نکتهی جالب این روش، عدم نیاز به اتصال SignalR و یا اجرای WASM درون مرورگر است.
Streaming rendering حالت بینابین رندر کامل در سمت سرور و رندر کامل در سمت کلاینت است. در حالت رندر سمت سرور، کل HTML صفحه ابتدا توسط سرور تهیه و بازگشت داده میشود و کاربر باید تا پایان عملیات تهیهی این HTML نهایی، منتظر باقی بماند و در این بین چیزی را مشاهده نخواهد کرد. در حالت Streaming rendering، هنوز هم همان حالت تهیهی HTML استاتیک سمت سرور برقرار است؛ به همراه تعدادی محل جایگذاری اطلاعات جدید. به محض پایان یک عمل async سمت سرور که سه نمونهی آن را در مثال فوق مشاهده میکنید، برنامه، جریان قطعهای از اطلاعات استاتیک را به سمت مرورگر کاربر ارسال میکند تا در مکانهایی از پیش تعیین شده، درج شوند.
در حالت SSR، فقط یکبار شانس ارسال کل اطلاعات به سمت مرورگر کاربر وجود دارد؛ اما در حالت Streaming rendering، ابتدا میتوان یک قالب HTML ای را بازگشت داد و سپس مابقی محتوای آنرا به محض آماده شدن در طی چند مرحله بازگشت داد. در این حالت نمایش گزارشی از اطلاعاتی که ممکن است با تاخیر در سمت سرور تهیه شوند، سادهتر میشود. یعنی میتوان هربار قسمتی را که تهیه شده، برای نمایش بازگشت داد و کاربر تا مدت زیادی منتظر نمایش کل صفحه باقی نخواهد ماند.
روش نهایی معرفی نحوهی رندر صفحات
بجای استفاده از ویژگیهای RenderModeXyz جهت معرفی نحوهی رندر کامپوننتها و صفحات (که تا پیش از نگارش RTM معرفی شده بودند و چندبار هم تغییر کردند)، میتوان از دایرکتیو جدیدی به نام rendermode@ با سه مقدار InteractiveServer، InteractiveWebAssembly و InteractiveAuto استفاده کرد. برای سهولت تعریف این موارد باید سطر ذیل را به فایل Imports.razor_ اضافه نمود:
@using static Microsoft.AspNetCore.Components.Web.RenderMode
@attribute [RenderModeInteractiveServer]
@rendermode InteractiveServer
اگر هم قصد سفارشی سازی آنها را دارید، برای مثال میخواهید prerender را در آنها false کنید، روش کار به صورت زیر است:
@rendermode renderMode @code { static IComponentRenderMode renderMode = new InteractiveWebAssemblyRenderMode(prerender: false); }